O Μ.Αλέξανδρος θεωρεί τη Μακεδονία , κομμάτι της Ελλάδας // Alexander the Great consider Macedonia as a part of Greece ( ΕΛ / EN ) —————————— Σε επιστολή που έστειλε ο ίδιος ο Αλέξανδρος Γ' ο Μέγας προς τον Πέρση βασιλιά Δαρείο γίνεται γνωστό από τα ίδια τα λόγια του μεγάλη στρατηλάτη ότι: 1. Η Μακεδονία είναι μέρος της Ελλάδας και κατ' επέκταση οι Μακεδόνες Έλληνες, όπως συνάγεται από την έκφραση "εἰς Μακεδονίαν καὶ εἰς τὴν ἄλλην Ἑλλάδα" όπου το ἄλλην=υπόλοιπη. 2. Ο Αλέξανδρος υπήρξε αρχηγός των Ελλήνων και όχι κατακτητής τους, όπως συνάγεται από την έκφραση "ἐγὼ δὲ τῶν Ἑλλήνων ἡγεμὼν κατασταθεὶς". "Οἱ ὑμέτεροι πρόγονοι ἐλθόντες εἰς Μακεδονίαν καὶ εἰς τὴν ἄλλην Ἑλλάδα κακῶς ἐποίησαν ἡμᾶς οὐδὲν προηδικημένοι· ἐγὼ δὲ τῶν Ἑλλήνων ἡγεμὼν κατασταθεὶς καὶ τιμωρήσασθαι βουλόμενος Πέρσας διέβην ἐς τὴν Ἀσίαν, ὑπαρξάντων ὑμῶν." "Οι πρόγονοί σου εισέβαλαν στη Μακεδονία και την υπόλοιπη Ελλάδα και μας προξένησαν καταστροφές, χωρίς εμείς να τους έχουμ...
Το όνομα "Έλληνας" από τον 4ο μΧ αιώνα άρχισε να λαμβάνει θρησκευτική σημασία και να σημαίνει τον Εθνικό - ειδωλολάτρη. Αυτό έχει γίνει η αιτία, ώστε διάφοροι κύκλοι νεο - εθνικών να εξαπολύουν μύδρους κατά της Εκκλησίας ισχυριζόμενοι ότι αυτή έδωσε τέτοια σημασία σε αυτό το όνομα με απώτερο σκοπό την δίωξη του Ελληνισμού και κάθε τι Ελληνικού. Είναι όμως αλήθεια αυτό ; Σύμφωνα με τον Αμερικανό ιστορικό G. W. Bowersock: 1. Οι Εθνικοί ήταν αυτοί οι οποίοι πρώτοι χρησιμοποίησαν το όνομα "Έλληνες" για να αυτοπροσδιοριστούν θρησκευτικά, ενώ οι Χριστιανοί, οι οποίοι έως τότε αποκαλούσαν τους πρώτους, Εθνικούς, απλά το υιοθέτησαν. 2. Ο Ιουλιανός επίσης χρησιμοποίησε αυτό το όνομα για να προσδιορίσει τους "ομοθρήσκους" του με δόλιο σκοπό. Όπως αναφέρει ο εν λόγω ιστορικός: "ο Ιουλιανός, ουσιαστικά, προσπάθησε να αναγκάσει τους Χριστιανούς να παραδεχτούν ότι, αν απέρριπταν τον Ελληνισμό με την έννοια του «ειδωλολατρισμού», έπρεπε ταυτόχρονα να τον αποκηρύξουν...
Την 1η Μαρτίου 1821 γίνεται γνωστή στο Σουλτάνο η επανάσταση στη Μολδοβλαχία και καλεί σε σύσκεψη τον Πατριάρχη Γρηγόριο Ε'. Ο Γρηγόριος για 10 ολόκληρες ημέρες παραμένει αδρανής προκαλώντας την μήνι του Σουλτάνου. Την Παρασκευή 11 Μαρτίου, ο Σουλτάνος εκδίδει μπουγιουρντί που τον διατάσσει να αφορίσει την Επανάσταση, διαταγή που ενέκρινε και ο Ρώσος πρέσβυς Stroganov. Την ίδια ημέρα λοιπόν ο Γρηγόριος εκδίδει τον πρώτο αφορισμό (θα υπάρξουν δύο συνολικά). Σχετικά με τον πρώτο αφορισμό (2η εικόνα - ο πρώτος αφορισμός, δημοσιευθείς από "Ελληνικός Τηλέγραφος" στις 17 Απριλίου 1821): Α) Κρατείται μυστικός, καθώς εκδίδεται Παρασκευή και δεν εκφωνείται κατά την Κυριακάτικη λειτουργία. Έτσι, ενώ η γερμανική "Allgemeine Zeitung" φύλλο της 27 Απριλίου 1821 αναφέρει σε ανταπόκρισή της το μπουγιουρντί του Σουλτάνου, το οποίο ανεγνώσθη από τον Πατριάρχη στους Έλληνες προύχοντες της Πόλης, δεν αναφέρει τον καθαυτό αφορισμό της ίδιας ημέρας, τον οποίο προφανώς ο ανταποκριτ...
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου